דלתות אקוסטיות לבידוד הרעש בבית

לדלתות פנים יש שני תפקידים חשובים בחלל הבית והם – העיצוב הכללי של הדלת שתורמת רבות למראה הכללי של החלל, והתפקיד השני הוא לשמור על הפרטיות של בני המשפחה.

עיצוב הוא בעיני המתבונן ולכל אחד מאיתנו יש טעם שונה, אולם חשוב להתאים את העיצוב על פי המראה הכללי של הבית כדי לקבל סינרגיה מושלמת בין יתר האלמנטים בחלל. כמו כן, כאשר מדברים על בידוד רעשים, הדבר הוא חשוב ביותר ואין מקום לפשרות, בעיקר כאשר מדברים על חדרי שינה ועל חדרי עבודה בבית שאמורים להיות מבודדים מרעשים כדי שכל בני המשפחה יוכלו ליהנות מפרטיות וכמובן גם לאפשר לילדים קטנים לישון מוקדם ללא רעשים שיש בבית מאחיהם או ממטלות הבית.

לאיזה חללים בבית מומלץ להתקין דלתות אקוסטיות?

דלתות פנים שאינן בעלות בידוד, הן למעשה חלולות לגמרי ומגיעות עם שני לוחות עץ המודבקים זה לזה ובאמצע יש חלל ריק לגמרי. חשוב ציין כי דלתות פנים מעוצבות, אפילו דלתות מעץ מלא אינן מבודדות רעשים, אלה רק דלתות אקוסטיות בעלות חומרי מילוי המבודדים רעשים יכולות לספק לדיירי הבית פרטיות. לרוב, את הדלתות האקוסטיות מומלץ להתקין בחדר השינה, חדרי ילדים ונוער ובחדר העבודה. ישנן דלתות בבית שלא נחוץ להתקין בהן בידוד כמו למשל – בדלתות של מחסנים, בחדר שינה, חדרי ארונות וכו’. במקומות אלו ניתן להסתפק בדלתות רגילות ללא שום בידוד או בבידוד מינימלי של כוורת קרטון שאינה דחוסה.

רעשים סוגי חומרי בידוד

ישנם סוגים שונים של חומרי בידוד המתאימים לדלתות אקוסטיות לצורך בידוד של רעשים. החומרים הפופולריים הם – צמר סלעים שנחשב לחומר המבודד היטב רעשים ומחירו די יקר, לכן נוטים להשתמש בו בעיקר באולפני הקלטות. החומר הפופולרי יותר בתעשיית הדלתות הוא – פלקסבורד הנחשב לחומר בידוד מצוין. פלקסבורד הינו עשוי מלוחות של סיבי עץ דחוסים שבתוכם קיימים  חללים אקוסטיים הסופגים היטב רעשים, אך כידוע כי לוחות סיבי עץ אינם עמידים לגמרי מפני מים והם עלולים והתנפח במגע עם מים, לכן החלק החיצוני חייב לאטום היטב את הדלת מפני חדירת מי.