התקנת דלת בצורה מקצועית

דלתות כיום זה ממש לא מה שהיה פעם. במקום דלתות פשוטות ורגילות יש בנמצא דלתות בעיצובים מרשימים ביותר. אלה הם עיצובים שמשדרגים כליל את עיצוב הדירה והבית. ללא קושי ניתן לבחור פתרונות בעיצוב איטלקי, דלתות בעיצוב אקסקלוסיבי, עם מיני פרזול מרשימים, דלתות בוטיק שנצבעו בתנור עם גימור יוצא מן הכלל. יש דלתות מעץ מלא ודלתות עם צירים נסתרים ומגוון צבעים ועיצובים שכל אחד יכול להתרשם ולבחור. ומה שלא פחות חשוב – באמצעות ציוד מקצועי ומבחר כלי עבודה מקיטה, גם אתם יכולים להתקין בעצמכם דלת פנים חדשה באופן מקצועי ומוקפד. השאלה היא, איזה ציוד תצטרכו לשם כך ולנו יש את התשובות שיעזרו.

בין אם מדובר בהתקנת דלת מעוצבת, דלת אקוסטית או אפילו דלת פני פשוטה, כדי שתדעו איך הכי נכון להתקין אותה על מנת לוודא שהיא תישמר לאורך זמן ותעבוד כמו שצריך.

לוקחים מידות כדי להתקדם

אם אתם מאלה שחושבים על כלי עבודה מקיטה כעל כלים חשמליים שתצטרכו לצורך התקנת דלת, אתם צודקים. אבל אל תמהרו, כדאי קודם לכן לקחת צעד אחד אחורה. ציוד שתצטרכו לצורך התקנת דלת זה קודם כל פריט שיאפשר לכם לבצע מדידות כדי להתקדם כמו שצריך. הכינו בהישג יד מטר (או, במילים אחרות, סרט מדידה). עליכם למדוד היטב את הפתח שבו תתקינו את הדלת כדי לדעת איזו דלת אתם בכלל צריכים. האם מדובר בדלת בגודל סטנדרטי? מהו הגובה ומהו הרוחב הדרוש ובנוסף, אם מדובר בדלת כניסה, יתכן שתעדיפו דלת עם יותר מכנף אחת. יש לכם מטר? מצוין. קחו מידות ותרשמו לעצמכם את הממצאים. רק לאחר מכן, המשיכו הלאה ותרכשו את הדלת היפה בעיניכם.

כלי חיתוך ושיוף

כדי להמשיך בעבודה, כדאי להכין מבעוד מועד עוד כמה כלי עבודה. יש לשים לב אם אתם מתקינים דלת על משקוף קיים או שאתם רוצים להתקין גם משקוף. במידה ומתקינים משקוף חדש כדי שתהיה התאמה מושלמת לדלת החדשה שלכם, תצטרכו ללא ספק כלי חיתוך ושיוף. באמצעות הכלים הללו תוכלו להתאים את המשקוף לפתח של הדלת. אך לא רק כלי חיתוך ושיוף יעזרו לכם. יש צורך גם בציוד לאיטום. איטום באמצעות מרק נדרש כדי לסגור את הפערים ואת החללים שבכל זאת נשארו בין המשקוף לבין הקיר. בזמן העבודה, ככל הנראה תעשו שימוש גם בפטיש על מנת לקבע את הכל למקום וכדי לעבודה בצורה נכונה ומדויקת. בזמן הלבשת המשקוף למקומו, צריכים בדרך כלל גם לבצע שימוש (זהיר ולא בכוח!) בפטיש. זה נעשה בזמן שמהדקים את המשקוף לפתח הדלת.

פטישון מוסיף המון

אם מתקינים דלת פנים חדשה בקיר שלם, יש לפני כן לפתוח את הפתח המתאים. את זה עושים בדרך כלל באמצעות כלי חזק. כלי חזק כגון פטישון, שהרבה יותר יעיל לביצוע כזה ביחס למקדחה רגילה. עוד דבר שניתן לעשות בו שימוש זה כלי ליישום קצף מסוג פוליאוריטן שמסייע לחבר בין המשקוף לבין הרווח של הפתח שאותו חצבנו.

מברגה ומקדחה

בשביל התקנת דלת בצורה מקצועית יש צורך גם במקדחה ובמברגה. יש להתקין ולחבר את הצירים אל המשקוף. מובן, שעוד לפני כן יש לסמן באמצעות עיפרון את הנקודה המדויקת שבה יש לבצע את הקידוח. רק לאחר מכן יש לקדוח ולעשות זאת ישר לחלוטין. זאת, כדי שהדלת לאחר מכן תיפתח ותיסגר ללא כל קושי. באמצעות מקדחות ומבגרות קל לחבר את הברגים למקום וקל להתקין את חלקי הפרזול השונים. את הידית של הדלת ואת כל היתר. כדאי לציין ששווה להחזיק בהישג יד גם כמה מברגים ידניים. במידה ויש צורך לבצע הברגה עדינה, יתכן וזה יעזור בכך.